გაკვეთილის გეგმები


გაკვეთილის გეგმა
მასწალებლის სახელი და გვარი, პირადი ნომერი: ეთერი გაბათაშვილი, 12001077916
საგანი: მათემატიკა
სწავლების საფეხური/კლასი:  საშუალო საფეხური, X ლასი.
მოსწავლეთა რაოდენობა: 20 მოსწავლე.
გაკვეთილის თემა: სამკუთხედის ფართობის ფორმულები.
გაკვეთილის მიზანი: სამკუთხედის ფართობის გამოსათვლელი ფორმულების დაუფლება.
·         მოსწავლემ დამოუკიდებლად მასწავლებლის  დახმარების გარეშე,  ამოცანის პირობიდან  გამომდინარე  გამოყოს,  მოცემული  და საძიებელი სიდიდეები, შეძლოს  მათი დაკავშირება  ,  რაც დაეხმარება სამკუთხედის ფართობის გამოთვლის დაგეგმვაში.
·         მოსწავლემ შეძლოს თვითონ  შეარჩიოს  ნასწავლი  ფორმულებიდან  თუ  რომელი უფრო  მოსახერხებელია  ფართობის  გამოსათვლელად.
·         კოორდინატებში  მოცემული სამკუთხედის  წვეროების  მიხედვით  შეძლოს  განსაზღვროს  როგორც  გვერდების  სიგრძეები,  ასევე  კუთხის  სინუსი,  გამოიყენოს   საჭიროების  მიხედვით  სინუსებისა  და  კოსინუსების  თეორემა, ასევე გრაფიკულად  წარმოადგინოს  ამოცანა.
·         მოსწავლემ შეიძინოს  უნარი  მიღებული  თეორიული  ცოდნით  და ალგებრული  გარდაქმნებით  გადაწყვიტოს  პრაქტიკული  ამოცანა.

N
აქტივობის აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლსისორგანოზების ფორმა/ფორმები
სასწავლო რესურსები
დრო(წთ)
1
ფაზა 1.
აქტივობა1
მისალმება, გაკვეთილის თემისა და მიზნის გაცნობა,
შეფასების კრიტერიუმების გაცნობა
ვერბალური ახსნა
მთელი კლასი
მოსწავლეებს ეცოდინებათ გაკვეთილის თემა და მიზანი, გაკვეთილის განმავლობაში შესასრულებელი დავალებები.შეფასების კრიტერიუმები.(კრიტერიუმები ამობეჭდილი დაურიგდებათ)

3 წთ
2







































































აქტივობა 2
,,პროვოცირება“ -ინტერესის გაჩენა -(წინარე ცოდნის გააქტიურება)
კლასი დაიყოფა4 ჯგუფად: თითოეულ ჯგუფს დაურიგდებათ ბარათები ,,ჩამონათვალი კითხვებით“..  ჯგუფებმა დასმული კითხვების გათვალისწინებით უნდა მოახდინონ შესასრულებელი ნაბიჯების აღწერა  და ჯგუფის ლიდერები გააკეთებენ პრეზენტაციას.
მიცემულიკითხვებია:
(ჯგუფი 1) როგორ ვიპოვოთ სამკუთხედის ფართობი , თუ ცნობილია
     ა) მისი ერთი გვერდი და მასთან მდებარე ორი კუთხე?
ბ) რამდენი ხერხით შეიძლება გამოვთვალოთ ფართობი და რომელი უფრო რაციონალური იქნება?

 (ჯგუფი  2) როგორ ვიპოვოთ სამკუთხედის ფართობი , თუ ცნობილია ა)
ორი გვერდი და მათ შორის მდებარე კუთხის კოსინუსი?
ბ) რამდენი ხერხით შეიძლება ვიპოვოთ ფართობი და რომელი უფრო რაციონალური იქნება?
 (ჯგუფი 3) როგორ ვიპოვოთ ფართობი,  თუ ცნობილია
ა) სამკუთხედის სამი გვერდი?
ბ) რამდენი ხერხით შეიძლება ვიპოვოთ ფართობი და რომელი უფრო რაციონალური იქნება?
(ჯგუფი  4) როგორ ვიპოვოთ პარალელოგრამის ფართობი და მისი მეორე გვერდი , თუ ცნობილია
ა)პარალელოგრამის დიაგონალების სიგრძეები და მისი ორი მომდევნო წვეროს კოორდინატები?
ბ) შეიძლება თუ არა სხვა გზითაც ვიპოვოთ ფართობი?

მეთოდი კითხვების დასმა
კითხვების ჩამონათვალი - გადაცემული ბარათები
ჯგუფები
გონებრივი რესურსი რაც გამოიხატება წინარე გამოცდილებაში.მოსწავლეები კითხვების ბარათებიდან გამომდინარე ალაგებენ, ორგანიზებას უკეთებენ ინფორმაციას და ნაბიჯ ნაბიჯ გაწერენ.
ეს დაეხმარებათ შემდგომ  განსახილველ მასალაზე ფოკუსირებაში და უკუკავშირის გაკეთებაში.
გამოყენებადი რესურსია აგრეთვე სახელმძღვანელო ფლიპჩარტი, კომპიუტერი, ფლომასტერი.
20  წთ
3
ფაზა 2
აქტივობა 3
დავალებებზე მუშაობა.
თითოეულ ჯგუფს ურიგდება სიტუაციური ამოცანები.
(ჯგუფი 1) სამკუთხედის ორი გვერდი შესაბამისად ტოლია 10 სმ და 8 სმ, მათ შორის მდებარე კუთხის კოსინუსი კი 0,8. გამოთვალეთ სამკუთხედის ფართობი და მესამე გვერდი.
( ჯგუფი 2)
სამკუთხედის ერთი გვერდია 9 სმ, ხოლო მასზე დაშვებული სიმაღლეა 6 სმ. სამკუთხედის მეორე გვერდი18სმ-ია. გამოთვალეთ მეორე გვერდზე დაშვებული სიმაღლე და სამკუთხედის ფართობი.
( ჯგუფი 3)
სამკუთხედის გვერდებია 52 სმ, 27სმ, 29სმ.გამოთვალეთ ფართობი.
( ჯგუფი 4)
პარალელოგრამის დიაგონალები 10სმ და 12სმ-ია. მისი ერთერთი გვერდი 9სმ-ია.გამოთვალეთ პარალელოგრამის ფართობი.
სწავლა კეთებით
ჯგუფური
ინდივიდუალური
დავალების ბარათები.
ფლიფჩარტი:
ჯგუფების სავარაუდო პასუხები დაიწერება
15 წთ
4
ფაზა 3
აქტივობა 4
რეფლექსია
დაურიგდებათ ბარათები კითხვებით:
ა) რა იყო მათთვის გაკვეთილზე ყველაზე მნიშვნელოვანი?
ბ) რა კითხვა გაუჩნდათ?
გ) როგორ გამოიყენებენ დღევანდელ ცოდნას ყოველდღიურ ცხოვრებაში?

მოსწავლეები გააკეთებენ ბარათებზე ჩანაწერებს და გააკრავენ ფლიფჩარტზე.

დაურიგდებათ თვითშეფასების ფორმები ამობეჭდილი სახით, სადაც ჩამოწერილი იქნება კრიტერიუმები. მოსწავლეები აღნიშნული კრიტერიუმების მიხედვით მოახდენენ თვითშეფასებას
რეფლექსია
ინდივიდუალური
ფლიფჩარტი:
ჯგუფების სავარაუდო პასუხები დაიწერება. ბარათები
5 წთ
5
აქტივობა 5
საშინაო დავალების მიცემა.
ბერმუდის სამკუთხედის ფართობის გამოთვლა.
ცოდნის დემონსტრირება
ინდივიდუალური
კომპიუტერი.
Google.map
2 წთ
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგი:
მათ.X.10  მოსწავლეს შეუძლია გეომეტრიული დებულებების დასაბუთება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ ,ოსწავლე:
დედუქციური და ინდუქციური მსჯელობის ნიმუშში აღადგენს გამოტოვებულ საფეხურს/საფეხურებს;
იყენებს ალგებრულ გარდაქმნებს, ტოლობისა და უტოლობების თვისებებს გეომეტრიულ დებულებათა დასაბუთებისას;
მათ.X.11. მოსწავლეს შეუძლია ობიექტთა ზომებისა და ობიექტთა შორის მანძილების მოძებნა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
პოულობს ბრტყელი ფიგურის ფართობს და იყენებს მას ოპტიმიზაციის ზოგიერთი პრობლემის გადასაჭრელად( მათ შორის რეალურ ვითარებაში).
იყენებს კოორდინატებს სიბრტყეზე გეომეტრიული ფიგურის ზომების დასადგენად.

განმავითარებელი შეფასება ჰოლისტური რუბრიკის საშუალებით
კარგი
დამაკმაყოფილებელი
არადამაკმაყოფილებელი
მოსწავლეს შეუძლია მაპროვოცირებელ საკვლევ კითხვებზე პასუხის გაცემა, ლოგიკური და არგუმენტირებული მსჯელობა, მართავს მიცემულინფორმაციას,ახდენს ამოხსნის პროცესის სრულად აღწერას,არჩევს ამოცანის ამოხსნის რაციონალურ გზას.
  მოსწავლეს შეუძლია მაპროვოცირებელ საკვლევ კითხვაზე პასუხის გაცემა თუმცა მსჯელობა ნაწილობრივაა არგუმენტირებული, უჭირს  მიცემულ  ინფორმაციის მართვა და ნნაწილობრივ აღწერს ამოხსნის პროცესს, ვერ არჩევს ამოცანის ამოხსნის რაციონალურ გზას.
მოსწავლეს არ შეუძლია მაპროვოცირებელ საკვლევ კითხვაზე პასუხის გაცემა, არ  მსჯელობს ლოგიკურად, არგუმენტები არ გააჩნია, არ შეუძლია ინფორმაციის მართვა და ვერ აღწერს ამოცანის ამოხსნის პროცესს
მოსწავლეს შეუძლია დასმულ სიტუაციურ ამოცანაში მოძებნოს ამოხსნისათვის საჭირო მონაცემები, გამოყოს საძიებელი სიდიდეები, შეარჩიოს  ფართობის გამოსათვლელი ფორმულა, უშეცდომოდ შეასრულოს გამოთვლები და მიიღოს პასუხი.
მოსწავლეს შეუძლია დასმულ სიტუაციურ ამოცანაში მოძებნოს ამოხსნისათვის საჭირო მონაცემები, გამოყოს საძიებელი სიდიდეები, ვერშეარჩია ფართობის გამოსათვლელი ფორმულა.
მოსწავლე ვერ შეუძლო დასმულ სიტუაციურ ამოცანაში მოეძებნა ამოხსნისათვის საჭირო მონაცემები და გამოეყო საძიებელი სიდიდეები.
მოსწავლე იცავს დროის ლიმიტს, თანამშრომლობს თანაკლასელებთან, ითვალისწინებს მათ აზრს.აქტივობებში მონაწილეობს აქტიურად.
მოსწავლე იცავს დროის ლიმიტს, თანამშრომლობს თანაკლასელებთან, ნაწილობრივ ითვალისწინებს მათ აზრს,  უჭირს მოსაზრებების გამოთქმა და ცოდნის დემონსტრირება.
მოსწავლე ვერ იცავს დროის ლიმიტს, არ თანამშრომლობს თანაკლასელებთან, არ ითვალისწინებს მათ აზრს, არ შეუძლია მოსაზრებების გამოთქმა და ცოდნის დემონსტრირება.



ხელმოწერა:                                                ეთერი გაბათაშვილი
თარიღი:    23.06.2018






No comments:

Post a Comment